Scroll Top
Kavacık Mh. Özgür Cd. No:5 Beykoz / IST

Ajans Ne Demektir? Ajans Ne İş Yapar? Türleri Nedir?

AJANS KAVRAMI

Ajans kelimesi köken itibariyle Fransızca “agence” kelimesinden gelmektedir. Bu bağlamda kelimenin ilk hali haber toplama ve yayma işiyle uğraşan kuruluş anlamını taşır. Ancak günümüzde Ajans kavramı daha da genişleyerek yeni bir anlam kazanmıştır.

Günümüzde Ajans demek “Başka bir işletme, kişi veya grup adına belirli bir hizmet sunan bir işletme veya kuruluş” tur.

Ajan Türleri Nelerdir?

Ajanslar yukarıda da belirttiğimiz üzere ilk olarak haber amaçlı kurulmuştur. Haberleri toplar ve bunları ilgili yayın araçlarına servis ederlerdi. Günümüzde ajans çeşitleri ve türleri çok çeşitlenmiştir. İnternet aramalarında karşınıza çıkabilecek bazı ajans çeşitlerini sıralayacak olursak:

 

  • Haber Ajansı
  • Reklam Ajansı
  • SEM Ajansı
  • SEO Ajansı
  • SMO Ajansı
  • Grafik Ajansı
  • Tasarım Ajansı
  • Dijital Ajans
  • Dijital Performans Ajansı
  • Organizasyon Ajansı
  • Cast Ajansı
  • Manken Ajansı
  • Kreatif Ajans
  • Matbaa Ajansı
  • Pazarlama Ajansı
  • Dijital Pazarlama Ajansı
  • Hukuk Ajansı
  • Danışmanlık Ajansı
  • Kalkınma Ajansı
  • Sosyal Medya Ajansı
  • Marka Ajansı
  • Çevre Ajansı
  • Gençlik Ajansı
  • Yatırım Geliştirme Ajansı
  • Koordinasyon Ajansı
  • Araştırma Ajansı
  • Sanat Ajansı
  • Kültür Ajansı
  • Kurumsal Ajans
  • Web Tasarım Ajansı
  • Medya Ajansı
  • Film Ajansı
  • Fotoğraf Ajansı

Şeklinde daha da uzayabilecek bir liste karşımıza çıkmaktadır. Ajans kelimesi bir profesyonellik kattığından bir çok firma ajans kelimesini kullanmayı tercih etmektedir.

Eskiden sadece haber ajansı ve cast ajansı aramaları yaygınken günümüzde SEO ve Reklam Ajansı kelimeleri büyük bir yükselişe geçmiştir.

Ajans kelimesi müşterilerde bir beklenti oluşturduğundan potansiyel olarak gerekli alt ve üst yapıya sahip olmadan kullanıldığından yarardan çok zarar getirebilmektedir. Örneğin XXX Grafik Ajansı ismini kullanıyorsunuz ancak çalışan sayısı ya 1 ya 2 ise ve iş yeri olarak da çok şık olmayan küçük bir dükkanda hizmet veriyorsanız. Müşterileriniz iş yerinize geldiğinde hayal kırıklığı ve aldatılmışlık hissine kapılabilirler. Bu yüzden adlandırma yaparken beklentileri karşılayabilecek isimler seçmek daha yararlı olacaktır kanaatindeyim