Scroll Top
Kavacık Mh. Özgür Cd. No:5 Beykoz / IST

AOV – Average Order Value Nedir ? Nasıl Hesaplanır ?

Average Order Value

Average Order Value kelimelerinin baş harflerinden oluan AOV terimi Türkçe olarak Ortalama Sipariş Değeri anlamına gelmektedir. Genel olarak AOV, belirli bir süre boyunca bir tüccar ile yapılan her siparişin ortalama toplamını ölçen bir e-ticaret metriğidir. Aslında AOV, E-ticaret sitelerinin farkında olması gereken en önemli metriklerden biridir; reklam harcaması, mağaza yerleşimi ve ürün fiyatlandırması gibi temel ticari kararların alınmasında önem arz etmektedir.

AOV, müşteri başına satış değil, sipariş başına satışları kullanarak belirlenir. Her ne kadar bir müşteri bir satın alma işlemi yapmak için birden fazla kez gelebilse de, her sipariş ayrı ayrı AOV’a dahil edilecektir.

 

AOV – Average Order Value Nasıl Hesaplanır ?

 

Hesaplama sistemi çok basittir. AOV = Toplam Gelir / Alınan Sipariş Sayısıdır.

 

Ortalama Sipariş Değeri, brüt kâr veya kar marjlarını tanımlamaz, ancak bu rakamların nasıl oluştuğu konusunda fikir verir. Örneğin:  15 TL,  21 TL ve 29 TL fiyatlarına sahip üç gömlek satan bir online giyim perakendecisi 19 TL AOV a sahiptir. Bu, vitrindeki tüketici davranışıyla ilgili iki eğilimi göstermektedir:

  1. Müşteriler birden fazla ürün satın almıyor.
  2. Düşük fiyatlı gömlekler satışların çoğunluğunu temsil etmektedir.

Online işletmeler, AOV’yi artırarak, tüm pazarlama çabaları için yatırım getirisini artırabilirler. AOV, diğer iş ölçütlerinde  olduğu gibi tercihen günlük ya da haftalık olarak – yakından izlenmelidir. AOV değerlerindeki dip ve tepe  noktalar, eğilimi yönlendiren şeyleri anlamak için yakından incelenmelidir. Yeni kampanyalar, mevsimlik satın alma ve bir web sitesine yapılan görsel değişiklikler, AOV’daki dalgalanmaları etkileyebilecek olası faktörlerdir.

 

AOV değerlendirilirken bu metrikleri unutmayın

  • Ortalama Ziyaretçi Başına Gelir: Bu, her müşterinin toplam değeri olup, zaman içinde sipariş edeceği ortalama tutarı not eder. Bu çok düşükse, müşteriler birden çok satın alma yapmıyor demektir, bu da reklamcılıktaki tüm yatırımlarda daha düşük bir getiri anlamına gelmektedir.
  • Dönüşüm Başına Maliyet: Bu metrik, her bir müşteriyi dönüştürmek için ne kadar maliyeti olduğunu not eder ve sipariş başına gerçek karı görüntülemek için Ortalama Sipariş Değerinden çıkarılmalıdır.

 

Ortalama Sipariş Değeri’ni yükseltmenin bazıyöntemleri arasında şunlar bulunur:

  • ürün ve hizmetleri paketlemek halinde bir arada satmak
  • Ücretsiz kargo (genellikle ortalama sipariş değerinin üstünde değil, ancak şirketin satın alabileceğinden emin olabilecek kadar yüksek) uygulamak
  • Minimum sipariş değerlerine (ve varsa, toplu siparişlere) belirli bir indirimin uygulanması

Bunları tek sefer denemeyin. Bunun yerine, her bir seçeneği test edin ve söz konusu mağaza için hangisinin en etkili olduğunu belirleyin.