Kavacık Mh. Özgür Cd. No:5 Beykoz / IST
0546 418 77 55

CPM, CPC, CPL, CPA, CPS, CPI, CPO, CTR Reklam Modelleri Nedir ?

CPM (Cost per Mile) : Ülkemizde en çok kullanılan bu reklam modelinde Gösterilen Reklam Başı Fiyatlandırma yapılmaktadır. Tıklama başına ödeme yapılan reklam modelinin aksine burada anlaşılan gösterim sayısı önem kazanmaktadır. Siz 1000 adet gösterim için 5 TL Fiyat anlaşması yaptıysanız ve reklam 3000 kere gösterildiyse

Maliyet 3 x 5 TL = 15 TL olacaktır.

CPC: (Cost per Click) : Tıklama başı ödeme anlamına gelmektedir. Bu reklam modelinde reklam veren sitesine veya belirttiği adrese gelen tıklama başına ödeme yapar. Google Adwords de en çok kullanılan reklam modelidir. CPM deki gibi sadece reklam gösterimi ile yetinmek istemiyorsanız ve hedefiniz sitenize veya sitenizdeki kampanya/ürün sayfasına girilmesini sağlamak istiyorsanız sizin için en uygun modellerden biri budur. Google Adwords de kampanya oluşturduğunuzda seçtiğini anahtar kelimelere gelen tıklamalara belirlediğiniz bir ödeme yaparsınız. Siz tıklama başı 1 TL Ödeme bütçesi ayırdıysanız ve reklamınız 500 kere tıklandıysa

Maliyet 500 x 1 TL = 500 TL olacaktır.

CPL (Cost per Lead) : Kayıt Başına Maliyet anlamına gelir. Doğrudan hedef odaklı bir fiyatlandırma modeli olarak karşımıza çıkar. Burada temel hedef kişilerin belirlediğiniz sitedeki kayıt formunu doldurup kayıt olmasıdır. Satış planlama modeli açısından avantajlıdır. Gelen kayıtlara göre pazarlama uzmanları ürün satışına yönelik olarak kayıt veren ile irtibata geçerek hedeflerine ulaşmaya çalışacaklardır. Bu yöntemi genel de üyelik esasına dayalı indirim siteleri sıklıkla kullanmaktadırlar.

CPA (Cost per Action) :  Eylem başına maliyet anlamına gelmektedir. Bu reklam modelinde reklamlara tıklayanlar sizin belirlediğiniz eyleme yönelik faaliyetleri fiyatlandırılır. Buradaki eylem tamamen sizin tercihinize kalmıştır. Örneğin sitenizdeki bir anketi doldurmasını isteyebilirsiniz ve anket sonunda cep telefonu ve mail adresi isterseniz. Bu ve buna benzer eylem planları için idealdir. Ancak CPS den farklı olarak satış için ek eylem  yapmanız (Müşteri arama, mail atma vs) gerekebilir.

CPS (Cost per Sale):  Satış Başına Ödeme demektir. Direkt ürün satışını hedefleyen firmaların tercihlerindendir. Maliyetler açısından çok fazla kullanılmamaktadır. Gösterim başına ya da tıklama başına ödeme sistemlerine göre doğal olarak daha pahalıdır. Aslında bir CPS reklam modeli içinde hem gösterim vardır, hem tıklanma vardır, hem de garanti ürün satışı vardır. Ancak getirisi  %100 dür (kazancı değil) . Siz ödediğiniz her CPS ücreti karşılığında bir ürün satmışsınız demektir.

Kazanç = Satış Fiyatı – (CPS bedeli + Ürün Maliyeti) olarak hesaplanacaktır.

CPI (Cost per Install) : Yükleme Başına Maliye anlamına gelmektedir. CPI (Kurulum Başına Maliyet), mobil uygulamalar için özeldir. CPI Kampanyaları, uygulama sahiplerinin yükleme sayısını ödemek zorunda olduğu sabit veya teklif oranı esaslı yerleşimlerde bilinir. Bu kampanyalar, yalnızca, marka bilinirliği oluşturmakla kalmayıp uygulama yüklemelerini hedeflemek isteyen uygulama sahipleri tarafından sıklıkla uygulanır. Uygulamayı yükletip uygulama içi reklam kazançları ve uygulama içi satın alma sitemi ile harcanan giderlerin karşılanması taktiğini uygulayan bir çok program bulunmaktadır.

CPO (Cost per Order):  Sipariş Başına Ödeme demektir. CPO, belirli bir kullanıcı işlemini üstlenerek önceden öngörülen bir tutarın düşmesi nedeniyle CPA’ya çok benzer. Asıl fark, bununla birlikte, CPO ile yayıncı yalnızca gerçek başarılı işlemler için para verir. Aslında CPS ye benzemektedir ancak sipariş vermek ile satış yapmak tam birbirine uymaz. Sitedeki bir ürünü sipariş vermek illaki online ödeme araçları kullanılarak yapılan garanti satışı içermez

CTR  (Click Through Rate) :  Tıklanma Oranı Anlamına gelir. Reklam değerlendirme ve ölçümlerinde reklam verenler için gelecek reklam stratejilerine belirlemek adına önem arz etmektedir. CTR, reklamınızın almış olduğu tıklama sayısına, reklamınızın gösterilme sayısının bölünmesiyle elde edilmektedir.  Örneğin vermek gerekirse   5 tıklama ve 1000 gösterim sonucu elde ettiyseniz, CTR değeriniz % 0,5 olmuş demektir. Hangi reklamların ve anahtar kelimelerin sizin için başarılı olduğunu ve hangilerinin geliştirilmesi gerektiğini ölçmek için CTR değerlerini kullanmak yararlı olmaktadır.

CPM CPC CPL CPA CPS banner min - CPM, CPC, CPL, CPA, CPS, CPI, CPO, CTR Reklam Modelleri Nedir ?
[Toplam:1    Ortalama:5/5]
Sonraki Yazı
Önceki Yazı
BU YAZIYI PAYLAŞABİLİRSİNİZ
facebook - CPM, CPC, CPL, CPA, CPS, CPI, CPO, CTR Reklam Modelleri Nedir ?
Facebook
google - CPM, CPC, CPL, CPA, CPS, CPI, CPO, CTR Reklam Modelleri Nedir ?
Google+
pinterest - CPM, CPC, CPL, CPA, CPS, CPI, CPO, CTR Reklam Modelleri Nedir ?
Pinterest
twitter - CPM, CPC, CPL, CPA, CPS, CPI, CPO, CTR Reklam Modelleri Nedir ?
Twitter
linkedin - CPM, CPC, CPL, CPA, CPS, CPI, CPO, CTR Reklam Modelleri Nedir ?
Linkedin
email - CPM, CPC, CPL, CPA, CPS, CPI, CPO, CTR Reklam Modelleri Nedir ?
email