Kavacık Mh. Özgür Cd. No:5 Beykoz / IST
0546 418 77 55

Dwell Time Nedir ? SEO yu Nasıl Etkiler ?

Dwell Time ve SEO

Dwell Time kelime anlamı olarak Bekleme Süresi anlamına gelmektedir. SEO da ise ziyaretçilerin sitenizde ve sayfalarda geçirdikleri süre olarak anlaşılmaktadır. Dwell Time aslında yeni Google algoritmasında site sıralamaları açısından RankBrain den sonra gelen en önemli etkenlerden biridir. Ancak çoğumuz bu kritere önceki senelerde çok önem vermiyorduk ve ölçümlemeler üzerine kafa yormuyorduk.

Üç yıl önce, Duane Forrester, Bing de kaliteli içeriğin nasıl oluşturulacağı konusunda bir blog yazısı yazdı. Bu blog yazısında, Dwell Time kavramına ilk kez değinildi.

Basitçe söylemek gerekirse, Dwell Time, bir ziyaretçinin SERP’ye (Search Engine Results Page yani, arama motoru sonuç sayfası anlamına gelir. Google’da herhangi bir kelimeyi arattığınızda karşınıza gelen sayfaya verilen isimdir.) dönmeden önce bir sayfada harcadığı gerçek zaman süresidir. Teorik olarak, bekleme süresi ne kadar uzun olursa, ziyaretçiler SERP’lere geri dönmeden veya sitede başka bir işlem yapmadan önce bir sayfadaki içeriğin çoğunu (hepsi birden olmasa da) kullandıklarını gösterir.

Google Analytics de dahil olmak üzere Analytics platformlarının, Sayfadaki Süreyi doğru olarak hesaplamak için iki tıklamaya yani giriş tıklamasına ve bir çıkış tıklamasına ihtiyacı vardır. Bununla birlikte, ikinci bir tıklama olmaksızın, bir ziyaretçinin bir sayfayada 25 dakika kalması ve daha sonra gerçek bir giriş çıkış hesaplaması değildir. Bir ziyaretçi ilk 6-8 saniyede zaten girdiği site ve sayfadaki içeriğin aradığı içerik olup olmadığını kadar verir. Bu sebeple Dwell Time bazı SEO cular tarafından gerçek anlamda bir gösterge olamayacağı konusunda eleştiri almaktadır. Bu kısmı biraz daha açayım.

Yukarıdaki Bilgilerden Anlaşılacağı Üzere Dwell Time Üç Bileşene sahiptir

-Oturum süresi

-Çıkma Oranı

-Arama motoru sonuç sayfasındaki tıklama oranı (SERP CTR)

Oturum süresi, kullanıcıların bir web sitesinde harcadığı ortalama süreyi belirtir.

Çıkma Oranı, Bir web sitesinin hemen çıkma oranı, yalnızca bir sayfayı görüntüledikten sonra web sitesini terk eden ziyaretçilerin yüzdesidir.

SERP CTR  (CTR Anlamı Click Through Rate – diğer bir adıyla Tıklama Oranı) olarak adlandırılan şey, sitenizin belirli bir sorgu için arama sonuçlarında ne sıklıkta göründüğü ve sitenizi kaç kişinin bu sonuçlara göre tıkladığıdır. Basitçe ifade etmek gerekirse, sitenizin arama sonuçlarındaki tıklama oranıdır. Bu verilere Google Web Yöneticisi Araçları → Arama Trafiği → Arama Sorguları arasından erişebilirsiniz. Aşağıda, en iyi sorguyu, gösterimleri, tıklama sayısını, tıklama oranını ve ortalama SERP konumunu gösteren bir tablo bulabilirsiniz.

Bir tıklama oranı, bir sitenin arama değerinin önemli bir göstergesidir. Google, kullanıcılara mümkün olan en iyi sonuç vermeyi önemsemektedir. Kullanıcılar sitenizi diğer sitelerden daha fazla tıklarsa, Google sitenizin oldukça iyi olduğunu düşünür. Değerli olmalı. Böylece Google daha yüksek sıralamalarla sizi ödüllendirecektir.

 

SERP CTR ler kesinlikle kalıcı zaman verilerinin bir parçası değildir, ancak etkilemektedir. Bekleme süresi, bir kullanıcının sitenize tıklattığında SERP’ye geri dönme arasındaki süreyi ölçer. CTR, ikamet süresi için giriş noktasıdır. Düşük bir SERP CTR, potansiyel bekleme süresi kaybına bağlıdır.

Bekleme süresini etkileyen başka faktörler var mı?

Doğrulanması imkansız olsa da, bekleme süresinin çıkış hızı, sayfa derinliği ve sıklık / yenilik gibi konuları içerdiği olasılığı yüksektir. Kesin olarak bilmiyoruz. SEO cular olarak, belirsizlikle yaşamak zorundayız. Oldukça emin olabileceğimiz şey, SEO için Dwell Time dediğimiz Bekleme Süresinin önemli olduğudur.

 

BEKLEME SÜRESİ SEO’YU NASIL ETKİLER?

Şimdi, bu verilerin tümünün SEO’yu nasıl etkilediğini öğrenelim.

Peter Meyers yazdığı bir makalede, “SEO için 2 Kullanıcı Metriği Meselesi” ni irdeledi ve SERP CTR ve

Dwell Time önemine vurgu yaptı. Kullanıcı davranışı SEO için önemlidir ve Google, algoritmayı şekillendirmeye yardımcı olması için bu gibi kullanıcı davranışlarını aktif olarak ölçer. Dwell Time (Bekleme süresi) kesinlikle SEO etkiler. Bir kullanıcı bir sitede vakit geçiriyorsa o kullanıcı için sitede okumaya değer bir şeyler var demektir. Bu Google için önemlidir. SERP CTR’su ve oturma zamanı bu nedenle SEO içinde buluşuyor. CTR yalnızca kullanıcı davranışının doğru bir sunumu değildir. Yüksek CTR ler aldatıcı bir başlığı veya çekici bir meta açıklamasının sonucu olabilir. CTR, sayfadaki içeriğin kalitesinin bir göstergesi değildir.

İşte burada Dwell Time devreye girer. Bekleme süresi düşükse, algoritmanın hesaplamasında yüksek SERP CTR sinin değeri düşer . Öte yandan, bekleme süresi yüksekse, CTR olarak beklenen değeri alır. Daha iyi Bekleme süresi daha iyi SEO demektir.

Sonraki Yazı
Önceki Yazı
[Toplam:1    Ortalama:5/5]
BU YAZIYI PAYLAŞABİLİRSİNİZ
facebook - Dwell Time Nedir ? SEO yu Nasıl Etkiler ?
Facebook
google - Dwell Time Nedir ? SEO yu Nasıl Etkiler ?
Google+
pinterest - Dwell Time Nedir ? SEO yu Nasıl Etkiler ?
Pinterest
twitter - Dwell Time Nedir ? SEO yu Nasıl Etkiler ?
Twitter
linkedin - Dwell Time Nedir ? SEO yu Nasıl Etkiler ?
Linkedin
email - Dwell Time Nedir ? SEO yu Nasıl Etkiler ?
email