Kavacık Mh. Özgür Cd. No:5 Beykoz / IST
0546 418 77 55

Facebook Oyun Yayıncılarına Para Kazanma Dönemi Başlatıyor

Facebook, Oyunlarla İlgili İçerik Oluşturuculara Bağış Toplama İzni Verecek

Facebook, video oyunlarında canlı  içerik oluşturucuların (oynadıkları oyunları canlı yayınlayan vb)  büyük takipçi kitlelerinden bağışları kabul etmesine yardımcı olacak “Oyun Yaratıcı Pilot Programı” adlı bir plan açıkladı.  Özellikle, bu, video oyunlarının oyun etkinliklerini canlı yayınlamalarına ve muhtemelen kâr etmelerine izin veren bir program olacak. Hareket, içerik üreticilerini içeriğinin yaşadığı platformdan ayıran İnternet trendini güçlendiriyor.


Bazı canlı oyun videosu yayınlayanlar  bir milyon takipçiye kadar çıkabiliyor ve bu içerik oluşturucuların çalışmalarından kazanç sağlama potansiyelleri teorik olarak yüksektir. Bu plan canlı video oluşturma yolundaki engellerin daha da azaltılmasıyla eğlence üretmek açısından gayet verimli bir karar olacaktır.

 Planlanan programa dahil olacak tüm içerik oluşturucularının 1080p / 60fps’de yayın yapmasına izin verilmesi gibi temel unsurlardan başlayarak oyun yaratıcılarının başarılı olması gereken temel mimariyi de oluşturmaları gerekiyor. 

Bu şekilde pek çok oyun yaratıcısı, videolarını doğrudan tutkulu hayranlarının desteğiyle kazanca dönüştürebilir ve bu izleyici taraftarların en sevdikleri oyun yaratıcılarını izlemeye devam etmesine katkı sağlar. Ekonomik zorluklar yaşayan yayıncılar daha istekli daha hevesli ve belki de daha iyi donanımla daha keyifli yayınlar sunabilirler. Bu bağışların toplanması dolayısıyla bir kalite artışı da sağlayacaktır. 

Peki Facebook’un amaçları ne olabilir. Sevabına yaptığını düşünmüyoruz tabiki. Mesela sponsorlar yolu ile Youtube gibi kanallardan ilerleyen büyük yayıncı kitlelerini Facebook a çekmek dolayısıyla da yüklü bir trafik kontrolü sağlamak isteyebilir. Doğal olarak sadece yayıncıları değil, onları izleyenleri de kendine çekmiş oluyor. Daha yüklü trafik daha iyi reklam geliri demektir.

Alsında yaptığı yeniliklere ve atılımlara bakarak Facebook’un inernetteki yerini büyütmeye çalışmadığını gözden kaçan bir unsur olarak aslında amacının  internetin ta kendisi olmaya çalıştığını düşünmemek elde değil.

Google’nin  son hamlesi olan Google Bulletin güncellemesinin anlık paylaşım sistemlerini kendine çekerek bir çeşit yerel gazeteciler platformu oluşturmaya çalıştığını da burada hatırlayalım. Ne Google ne de Facebook her an yeni projelerle internetin tam kendisini olmaya, kontrollerinde olmayan kitleleri kendi kontrol (reklam) alanlarına çekmeye çalışıyorlar. Facebook’un bu hamlesini de bu şekilde yorumlayabiliriz.

Sonraki Yazı
Önceki Yazı
[Toplam:3    Ortalama:3.7/5]