Kavacık Mh. Özgür Cd. No:5 Beykoz / IST
0546 418 77 55

Holistik SEO Nedir ? Nasıl Yapılır ?

HOLİSTİK SEO (Holistic Seo)

Holistik SEO yu anlatmadan önce Holistik kelimesini tanımlayalım. En kısa ifade ile holistik Bütünsellik anlamına gelmektedir. Holistik SEO ise parçalara ayırma yerine bütüncül olarak SEO ya yaklaşmaktır. Holistik Düşüncede evrendeki her şeyin aslında bir bütünün parçaları olduğu birbiri ile bağlantılı, ilişkili ve etkileşimli olduğuna inanılır. Aynı şekilde Holistik SEO da benzer durum geçerlidir. Holistik SEO da uzun süren bir vadede müşteriden geri dönüşüm ve daha fazla kaliteli trafik elde etmek için çeşitli pazarlama metotları ve teknikleri bir arada uygulanmaktır.

Tüketiciler ve çevrimiçi kullanıcılar artık toplumsal yönelim ve ihtiyaçları için yüksek kaliteli içerik üzerine daha fazla dikkat ediyorlar. Bu nedenle işletme sahipleri ve dijital pazarlamacılar, Arama Motoru Optimizasyonu çalışmalarının yeni bir değerlendirmesini yapmalıdır. Bu, hedeflenen müşterilerin bilgi, ürün ve hizmetleri nasıl aradıkları ve arayışlarına ilişkin yeni ve çok daha geniş bir bakış açısına odaklanan, bütünsel, müşteri odaklı, entegre ve birbirine bağlı bir yaklaşıma dönüşmelidir.

Geleneksel SEO‘ nun asıl amacı, azami trafik oluşturmak için, tek dönemli anahtar kelimeler veya kısa anahtar kelime öbekleri (1 ila 2 kelime) üzerinde yoğunlaşarak arama sonuçlarının ilk sayfalarında yüksek sıralamayı sağlamaktır. Bununla birlikte, arama davranışı sürekli olarak gelişmekte ve trend longtail anahtar kelimelerin kullanımına kaymıştır.

Holistik SEO ile arama odağı anahtar kelimeler ya da arama motorları üzerine değil, arama yapan kullanıcılar üzerine yoğunlaşmıştır. İnsanların belirli bir markayla, ürünle ve hizmetle nasıl etkileşime girdiği üzerine yoğunlaşılır ve bu çalışma da sonunda bu işletmelerin arama motorları tarafından nasıl sıralanacağı ana faktör olacaktır

Holistik SEO, arama kullanıcılarının daha spesifik ihtiyaçlarını karşılamak için uzun anahtar kelimeler (longtail) kullanır. Araştırmalar, başlıca anahtar kelimelerin (yalnızca 1 ila 2 ana sözcükten oluşan anahtar kelimelerin) yüksek arama hacmiyle, ancak düşük sıralama potansiyeli ile karakterize edildiğini tespit etmiştir.  Bunu basitçe örneklendirecek olursak; SEO anahtar kelimesi aramalarda yüksek hacme sahiptir. Farz edelim SEO kelimesini veya içinde SEO geçen terimleri arayan kullanıcı sayısı 100.000 olsun. Sizin sitenize SEO anahtar kelimesini girmeniz bu arama sonuçlarında üst sıralarda çıkma şansınızı arttırmayacaktır. İlk sayfalarda yer almadıktan sonra geri dönüşüm ihtiyaçlarınızı karşılamayacaktır. Ancak “SEO yaparken nelere dikkat edilir” gibi bir anahtar kelime arama hacmi 300 olsun. Düşük bir arama hacmine sahip olmasına rağmen düzgün bir içerikle ilk sayfalara girmeniz ve tıklama almanız daha kolay olacaktır. Bir terim icat etmiş olmayalım ama bir çeşit mikro SEO olayına parmak basıyoruz.

Diğer bir detay müşteri odağıdır. Geleneksel SEO, trafik üretmeye ve anahtar kelimelere dayalı web sitelerini optimize etmeye odaklanmıştır. Ancak oluşturulan trafiğin markayı ve işletmeyi satın alıp almadığına odaklanmaz. Holistik SEO‘da, dönüşüm optimizasyonu ve markanın kabul ve beğeni görmesi çok önemlidir.  Kısaca Holistik SEO nun temel kriteri siteye giren sayısı değildir. Holistik SEO siteye giren kişilerin satın alma hareketleri, hangi sayfalarda gezdiği, marka ile ilgilendiğimi, site tekrar gireceği ile ilgili bir çeşit pazarlama istatistiklerine önem vermektedir.

Holistik SEO İnternet Kalitesinin Yükselmesini Sağlayacaktır

Markalar – İşletmeler ile tüketiciler arasında daha kaliteli bir etkileşim gerçekleşeceğinden kalite sayfa sayısı da artacaktır. Ve bunu ancak Holistik SEO başarabilir. Yoksa anlamsız metinler içinde Anahtar Kelimelere boğulmuş kalitesiz, içeriksiz ve doyurucu olmayan sayfaların içinde kaybolmaya devam ederiz.

Sonraki Yazı
Önceki Yazı
[Toplam:1    Ortalama:5/5]