Kavacık Mh. Özgür Cd. No:5 Beykoz / IST
0546 418 77 55

İnteraktif Reklamcılık Nedir ?

İnteraktif Reklamcılık

İnteraktif Reklamcılık, Dijital Reklam ile karıştırılan bir konudur. İnteraktif Reklamcılık Dijital Reklamcılığın araçlarını kullanır ama interaktif kelimesinin anlamı etkileşim demektir. Etkileşim karşılıklı olarak birbirini etkileme işidir. Yani İnteraktif reklamcılık sadece dijital reklamcılık değil, onu içeren bir yapıdır.

İnteraktif reklam yeni popüler olan bir kavram olmasına karşın çok eskiden beri uygulanan bir yöntemdir. Mesela Kola firması kapak altına 1 alan 1 bedava kampanyası koyuyor. Karşılıklı etkileşim sağlanıyor ve gelen kapaklardan geri dönüşümü ölçebiliyor. Bu bir etkileşimli reklamdır. Ancak günümüzde interaktif reklam denince kast edilen şey ölçüm ve değerlendirme yapılabilen, geri dönüşleri kolayca izlenebilen ve büyük çoğunlukla çevrimiçi reklam kanalları ile gerçekleştirilen reklamdır.

İnteraktif reklamcılık etkileşim kelimesine uygun olarak, marka ve müşteri arasında iki yönlü iletişim geliştirilmesiyle ilgilidir. İnteraktif reklamcılık, reklamların yönlendirildiği kişilerden gelen bir geri bildirim unsuru içeren tanıtım tekniklerini ifade etmektedir. Bu geribildirim, reklam verene, uygulanan reklam metotlarını iyileştirmek için kullanılabilecek analitik verileri verir.

Google Adwords Reklamları ve Facebook Reklamları İnteraktif Reklamcılık kanallarına örnek olarak gösterilebilir. Google Adwords ‘e reklam verdiğiniz de bu reklamı kaç kişi izledi. Kaç kişi reklama tıkladı gibi istatistikleri detaylı bir şekilde görebilirsiniz. İnteraktif Reklam Kanallarının en önemli özelliği de budur. Konvansiyonel Reklamcılık Kanallarından Billboardları düşünelim. Sizin bu Billboardları görüp kaç kişinin mağazanıza geldiğini ya da web sitenizi ziyaret edip ürünlerinizi incelediğinizi bilmenize imkân yoktur (Merlin ile çalışıyorsanız o ayrı bir durum.) Ama İnteraktif Reklamlarda verdiğiniz reklam ücretini detaylı bir şekilde takip edebilirsiniz. İnternet çağında yaşadığımıza göre doğal olarak İnteraktif Reklam çağında da yaşıyoruz diyebiliriz.

Hemen belirtmek gerekir ki; interaktif reklamların sonuçlarını inceleyebilmeniz kendi başına salt yeterli değildir. Asıl önemli olan gelecek kampanyalarınıza ışık tutması açısından bu sonuçların iyi şekilde yorumlanması ve analiz edilmesi de lazımdır. Böylece gelecek reklamlardan daha iyi geri dönüşümler alabilirsiniz.

[Toplam:1    Ortalama:5/5]
Sonraki Yazı
Önceki Yazı
BU YAZIYI PAYLAŞABİLİRSİNİZ
facebook - İnteraktif Reklamcılık Nedir ?
Facebook
google - İnteraktif Reklamcılık Nedir ?
Google+
pinterest - İnteraktif Reklamcılık Nedir ?
Pinterest
twitter - İnteraktif Reklamcılık Nedir ?
Twitter
linkedin - İnteraktif Reklamcılık Nedir ?
Linkedin
email - İnteraktif Reklamcılık Nedir ?
email