Kavacık Mh. Özgür Cd. No:5 Beykoz / IST
0546 418 77 55

Konvansiyonel Reklamcılık Nedir ?

Konvansiyonel Reklamcılık

Konvansiyonel (Geleneksel) reklamcılık kitlesel izleyicilere ve/veya müşteri adaylarına ticari mesajlar veren kitle iletişim araçlarını ifade eder. Kitle iletişim araçları “ücretli medya” dır. Televizyon, radyo, açık hava reklam panolarını ve basılı medyayı içerir. Konvansiyonel Reklamcılığın amacı, uzun vadede insan davranışını etkileyen ikna edici iletişim taktikleri yoluyla ürünlerin ve hizmetlerin satışlarını artırmaktır.

Konvansiyonel Reklamcılık Pazarlama uygulaması kapsamında, reklam, ürün ve hizmetleri halka tanıtmak için kullanılan önemli bir araçtır. Rekabetçi kalmak ve tüketicilerin ihtiyaç ve isteklerini karşılamak için, şirketler genellikle pazarlama karmasının dört bileşenini de kullanmaktadır.

Günümüzde online reklamcılığın ön plana çıkması ile birlikte doğal olarak konvansiyonel reklamcılık uzun yıllar elinde tuttuğu reklam pastasını artık paylaşmak zorunda kalmıştır.

Forbes dergisinin internet sitesinde Dave Lavinsky tarafından yayınlanan bir makalede “Is Traditional Marketing Still Alive?” sorusuna yanıt aranmıştır. Aslında Konvansiyonel Reklamının sonu gelmiyor. Sadece basılı medyanın olduğu dönemde TV reklamları ortaya çıkınca yine kafalarda aynı sorular oluşmuştur. Ancak görüleceği üzere TV reklamları da bir süre sonra geleneksel reklamcılığın içinde adlandırılmaktadır. Şirketler bugünlerde dijital reklam piyasasına baya bir yatırım yapma eğiliminde olsalar da asla ve asla konvansiyonel reklamlardan şu an için vazgeçebileceklerini düşünmüyorum.  Konvansiyonel reklam benim açımdan uzun süre etkisini yitirse de varlığını güçlü bir şekilde korumaya devam edecektir.

[Toplam:1    Ortalama:5/5]
Sonraki Yazı
Önceki Yazı
BU YAZIYI PAYLAŞABİLİRSİNİZ
facebook - Konvansiyonel Reklamcılık Nedir ?google - Konvansiyonel Reklamcılık Nedir ?pinterest - Konvansiyonel Reklamcılık Nedir ?twitter - Konvansiyonel Reklamcılık Nedir ?linkedin - Konvansiyonel Reklamcılık Nedir ?email - Konvansiyonel Reklamcılık Nedir ?