Kavacık Mh. Özgür Cd. No:5 Beykoz / IST
0546 418 77 55

LSI (Latent Semantic Indexing) Nedir?

Latent Semantic Indexing ve SEO

LSI terimi başlıkta belirtildiği gibi Latent Semantic Indexing kelimelerinin baş harflerinden oluşmuştur ve Türkçe’deki karşılığı “Gizli Anlamsal İndeksleme” olarak adlandırılabilir. Genel olarak oluşturduğunuz içerik ve yazıların arama motorları tarafından en uygun sonuçları SERP lerde gösterme çabası içinde terimler veya anahtar kelimeler arasındaki ilişkiyi anlamak için matematiksel bir teknik kullanan sistemdir.
Arama motorları bir web sitesini taradıklarında, sayfa için anahtar kelimeleri belirlemek için en yaygın kelime ve cümleleri incelerler ve toplarlar. Bu yöntem sırasında, ekler (örn., de, da, hangisi, vb.) Göz ardı edilir. Başka bir deyişle, LSI, arama motorlarının ilgili anahtar kelimeleri tanımasına ve daha doğru arama sonuçları sunmak için eşanlamlı işlem yapmalarına yardımcı olur.
Örnekle açıklayacak olursak aşağıdaki resimde Google Anahtar Kelime aracına “Orkide” kelimesi yazdık.

latent semantik seo - LSI (Latent Semantic Indexing) Nedir?Resimde de görüleceği gibi Google bize anahtar kelime olarak Çicek Kelimesini önerdi. Nasıl Orkide denince akla çiçek geliyorsa, ya da 14 Şubat bize sevgililer gününü çağrıştırıyorsa aynı şekilde Google için orkide araması yapan bir kullanıcı çiçek arıyor olabilir mantığını kullanıyor. Doğal olarak SEO uzmanları çıkmak istedikleri anahtar kelimelerinde LSI mantığını kullanarak hedef kelimede çıkmalarını sağlayabileceklerdir.

Ben eğer SEO kelimesinde üst sıralara çıkan bir makale yazmak istiyorsam arama motoru optimizasyonu, SEM, Google SEO, SEO fiyatları, SEO teknikleri kelimelerini de makale içinde göstermek gerekir.

SEO arama LSI anahtar kelimeler google serp - LSI (Latent Semantic Indexing) Nedir?

Uludağ diye arama yapan biri ya Bursa ya da Kayak Merkezi arama sonuçları ile de ilgilenebiliyor olabilir. Arama motorları kullanıcılara en uygun sonuçları sağlamak için LSI anahtar kelimeleri kullanırlar. Sizlerde LSI anahtar kelimelerini kullandığınızda, kitleniz arama sonuçlarını daha hızlı ve daha kolay bulabilir ve böylece işletmenizin web sitesine daha fazla trafik üretecektir.

Sonraki Yazı
Önceki Yazı
[Toplam:1    Ortalama:5/5]