Kavacık Mh. Özgür Cd. No:5 Beykoz / IST
0546 418 77 55

M-Ticaret Avantajları ve Dezavantajları Nedir ?

M-TİCARET E-TİCARETİN SONUNU GETİREBİLİR Mİ ?

M-ticaret alışveriş için önemli bir kanal haline gelme potansiyeline ve tüketici alışveriş alışkanlıklarını değiştirme potansiyeline sahiptir, ancak bir zorlayıcı faktör (yavaşlık) bu kayma oranının yükselmesini önlemiştir. Ancak son zamanlarda internet hızındaki artış mobil ticaretin yeni bir sıçrama yapmasını sağlayacak görünmektedir.  Google nin 2018 yılı itibariyle özellikle site hızı ve mobil kullanılabilirlik sorunu üzerine yoğunlaşacağını ve bunun da site sıralamalarını etkileyeceğini belirtelim.

M-Ticarette kullanıcılar, cep telefonlarında alışveriş yapmaya çalışırken çok sinirlenirler;  2015 yılının ikinci çeyreğinde, Amerikalı yetişkinler zamanlarının% 59’unu mobil,% 41’i masaüstünde geçirdiler; ancak dolarlarının sadece% 15’i mobil,% 85’i ise masaüstündeydi. Bu soruna yol açan nedenlerin en yaygın olanı akıllı telefonların küçük ekran boyutudur. Bu, özellikle birçok site mobil cihazlar için optimize edilmediğinden, ürün ayrıntılarının okunması zorlaşır ve giriş bilgileri çok sinir bozucu olur. Müşterilerin vazgeçtikleri ana neden bu kadar uzakta: Bir telefonda satın alma işlemi tamamlamak sadece çok fazla iş gerektiriyor.

Demin belirttiğimiz gibi hız da bir sorundur. Mobil kullanıcılar sıklıkla seyahat halindeyken alışveriş yapıyorlar; bu da kolaylık sağlamakta ancak onları zayıf Wi-Fi ve LTE bağlantılarının merhametine bırakmaktadır. Ve son olarak, kullanıcıların ödeme bilgilerini bir telefona bir masaüstü veya dizüstü bilgisayara kıyasla girerken daha az güvende hissettikleri.

Ancak şirketler bu sorunları çözmeye başlıyor ve bunun sonucu olarak m-ticarete destek sağlıyorlar. Akıllı telefon üreticileri, yalnızca mobil alışverişe değil, oyun oynamaya, mobil videoya ve daha fazlasına yardımcı olan kullanıcı deneyimini iyileştirmek için telefonlarını genişletiyor.

Facebook, Twitter ve Pinterest gibi sosyal medya sitelerinin hepsi, alışveriş yapanların platformdan ayrılmak zorunda kalmadan alışveriş yapmalarını sağlayan “satın alma düğmeleri” geliştirdi. Ve birçok perakende şirketi, sitelerine tek tıkla ödeme denemesi yaptı. Bu yöntem, alışveriş yapan kişilerin bir kez ödeme bilgilerini girmesini gerektirir ve daha sonra tek bir tıklama seçeneğini tekrar girmek zorunda kalmadan alışveriş yapmak için kullanabilirler.

Kısaca M-Ticaretin Avantaj ve Dezavantajlarını özetleyecek olursak:

M-Ticaret'in Avantajları

M-Ticaret’in Avantajları

  • M-ticaret yoluyla, şirketler Push Bildirimleri aracılığıyla kullanıcılarla düzenli temas halinde olabilirler. İndirim, şema, geri ödeme gibi avantajlar cep telefonlarına bir mesajla müşterilere iletilebilir.

Örneğin. Trendyol, Üyelerine Sezon Satışıyla ilgili her zaman bir mesaj gönderir.

  • M-Commerce potansiyel müşterinin yerini izleyerek ve cep telefonlarındaki bilgileri paylaşarak yerel işletmenin büyümesini sağlar.

Örneğin. Eğitim enstitüleri yerel öğrencileri izliyor ve kendileri tarafından sunulan dersler hakkında bilgi veriyor.

  • M-ticaret yardımıyla kullanıcılar, cep telefon faturalarını, elektrik faturalarını uzun kuyruklarda durmadan ödeyebilirler.

Örneğin. Bankaların  mobil uygulamaları çevrimiçi ödeme platformlarıdır.

  • M-ticaret, müşterilere film biletleri, demiryolu biletleri, hava biletleri, etkinlik biletleri rezervasyon yapabilmelerini sağlar, böylece çok zaman kazandırır.

Örneğin. E-biletmobil uygulamaları çevrimiçi rezervasyon servislerini sunar.

  • M-Commerce sayesinde müşteriler, hizmetlerinden faydalanmadan önce ürün ya da servis sağlayıcı hakkında eksiksiz bilgilere kolayca erişebilirler.

Örneğin. Şehrin herhangi bir yeni restoran açıldı; bir tanesi mobil aracılığıyla ayrıntılı olarak erişebilir.

  • M-Commerce, pazarlamacının, kişisel olarak ziyaret ederek sahip olabileceğinden çok daha geniş bir potansiyel müşterilere sahip olmasına yardımcı olur.

Örneğin. Reklamlar, ülkenin farklı bölgelerinde ikamet eden birçok potansiyel müşterinin cep telefonlarına gönderilebilir.

M-Ticaret'in Dezvantajları

  • Cep telefonlarının Ekranı, bilgisayar ekranına kıyasla genellikle küçüktür ve dolayısıyla hücresel aygıtların görüntülenmesi kullanıcıyı satın alma işlemini etkileyebilir.

Örneğin. Flipkart Mobile Application sayesinde bir müşteri birçok ürünü görebilir ancak kullanıcı, ürünün daha küçük bir görüntüsü nedeniyle satın alma işlemine karar veremez ve daha çok görünümü satın alma kararını verecek şekilde E-ticaret’e güvenir.

  • M-Ticaret yazılımı, E-ticarete kıyasla maliyetlidir, pek çok perakendeci bunun yerine geçemez ve bu nedenle mobil kullanıcıların daha az seçeneği olabilir.
  • Zayıf bağlantı da M-ticaretin canlanmasına engel olur. Bazen, mobil uygulamalardan web sitelerine erişmek için veri çok büyüktür ve yavaş açılmasına sebep olabilir.
  • En son teknoloji olan M-ticaret, grafikleri ve E-ticaret uygulamalarına daha fazla bağımlılık getiren içerik açısından uygulamaları ile mücadele etmektedir.
  • Kablosuz ortam üzerinden paylaşılan bilgilerin saldırıya uğrama ihtimali yüksektir. Dolayısıyla, insanlar para işlemlerini gerçekleştirmek için daha çok E-ticaret uygulamasını kullanmaktadır.
Sonraki Yazı
Önceki Yazı
[Toplam:1    Ortalama:5/5]