Kavacık Mh. Özgür Cd. No:5 Beykoz / IST
0546 418 77 55

Semantik Seo Nedir ?

SEMANTİK SEO - LTI(LATENT SEMANTIC INDEXING) SEO DA ETKİSİ –SÜRECİ- DEĞERİ

Çoğu işletme, SEO nun, nasıl çalıştığını ya da nasıl değiştiğini tam olarak anlamamış olsa bile, SEO nun çevrimiçi çabalarının ayrılmaz bir parçası olduğunu bilir. 2000’lerin başında arama motoru devi olan Google, web kullanıcılarının deneyimini web sitenizin sıralamasını yüksek hale getirmek için önemli hale getirmiştir.

Bu amaçla, Google, çevrimiçi arama sorgularına hızlı yanıt vermeye odaklanmıştır; bu sayede yanlış yazılmış kelimeleri, eksik ifadeleri veya zayıf kelime öbekleri kullanılarak bile doğru sonuçlar elde edebilecek şekilde bile sunmuştur.

Pasif bir web kullanıcısı olarak, SEO çalışmalarının etkisini tam olarak göremeyebilirsiniz. Sizin için önemli olan arama sonuçlarında istediğiniz şeyi tam ve net olarak bulmaktadır. Geçmişte SEO, katı bir anahtar kelime çerçevesine dayanıyordu. Bu yüzden Web Tasarımcılar ve SEO hizmeti verenler genelde kapsamlı anahtar kelime araştırması yaptılar ve muhtemelen kendi web sitelerinin her köşesine hedeflenmiş anahtar kelimelerini sıkıştırmak için ellerinden geleni yaptılar. Anahtar kelime çöplüğüne dönen siteler ortalarda çokça görülmeye başlamışti. Bu yüzden SEO makalesi yazanlar sıkça anahtar kelimeleri o makaleyi veya yazıyı anlamsız ve zor okunur hale getirse de bolca kullanma eğilimindeydiler. Bazen de içeriğin anahtar kelimelerle hiçbir ilgisi yoktu. Sonuç olarak, SEO yapmak isteyenler yazıların neredeyse tamamını Google için yaptılar ve Ziyaretçiler doğal olarak istedikleri ve hedefledikleri şeylere ulaşamayıp hayal kırıklığına uğradılar.

Google’ın Algoritma Güncellemeleri 2002’den başlayarak, Google, web sitelerini sıralamak için bir dizi algoritma güncellemesini uygulamaya başladı. Webmasterler artık aşırı bağlantı yemlemesi ve anahtar kelime doldurma yapmanın yararlı olmayacağını anladılar. Bunun yerine, web sitelerinin arama sonuçlarında daha yüksek sıralamasını istiyorlarsa, kullanıcı için yararlı olacak uygun içerik oluşturmaları gerektiğinin farkına vardılar.

Kullanıcı dostu içeriğe yönelik vurgu, Google, Hummingbird algoritması güncellemesiyle ortaya çıktı. . Google, aynı kelimeleri ve sözcük öbekleri aramak yerine arama sorgusunun ardındaki niyet üzerine durmaya başladı. Artık sözcük veya tümceciklerin tam olarak eşleşmesi gerekmiyordu. Hummingbird güncellemesi, web kullanıcılarının uzun, düzgün şekilde kelimeli arama sorguları yazmak istemediğini ve günümüzün hızlı tempolu toplumunda anlık ve alakalı sonuçların beklenileceğinin farkında varılmasının da bir sonucudur.

Google’ın Hummingbird güncellemesinin önemli bir bileşenine RankBrain deniyor. RankBrain, Google’ın arama algoritma makinelerinin karmaşık aramaları ve aramalarının ardındaki kullanıcıların niyetlerini daha iyi yorumlamasına izin veren yapay zekadır (AI). Ve bu, “anlamsal arama” dediğimiz şeye temel oluşturan niyet fikridir.

Ses-Metin Araması Bir takım teknolojik yenilikler bu eğilimi artırmaya yardımcı oldu. En dikkat çekici şey, akıllı telefonların gelişmiş olması ve onların konuşma metinden arama işlevselliğidir.Metinle konuşma ile, web kullanıcısı akıllı telefonlarındaki Google arama çubuğuna bir anahtar kelime veya arama öbeği konuşabilir ve mobil Google platformu kullanıcının sözlü sözcüklerini yazılı olarak tercüme eder. Sonuç olarak, giderek artan sayıda web kullanıcısı daha karmaşık ve sofistike bir şekilde arama yapıyor. Aslında, sözlü konuşma dilinde kullandıkları terminoloji ve cümleleri kullanıyorlar. İnsanlar yazdıklarından çok farklı konuşma eğilimindedir ve Google bunu fark etmiştir. Hummingbird algoritması güncellemesi, web kullanıcısının deneyimini katı, mekanik bir süreçten daha anlamlı bir şeye kaydırdı. Anlamlı SEO Aramaların Olumlu Faydaları İnsanın nasıl arama yaptığı ve arama sonuçlarının nasıl sıralanacağı konusunda bu değişimden ne gibi olumlu etkiler doğmuştur? Daha Kolay, Sezgisel Bir Arama Arka planda olan tüm değişikliklerle birlikte, web kullanıcıları alakalı sonuçlar üreten hızlı, sezgisel bir arama deneyimine alıştılar. Geçmişte, kullanıcılar ilk sonuçlarında umduklarını tam olarak yerine getirmediyse, kullanıcıların birkaç farklı arama varyasyonu denemesi gerekiyordu. Aynı zamanda, SEO cuların müşterilerin kullanabileceği cümleciklerin tam metnini belirlemesi ve bu cümleleri içeren web sitesi içeriği yazması gerekiyordu. Web kullanıcılarının arama niyetiyle ortaya çıkan arama sonuçları arasında bir bağlantı kopukluğu oldu. Semantik arama, belirli kelimelere veya kelime öbeklerine ve aramanın arkasındaki kullanıcının niyetine daha az odaklanarak bunu değiştirdi. SEO cular, bu tür arama sonuçlarını hesaba katmak için stratejilerini değiştirmelidir. Daha İyi İçerik Her algoritma güncellemesinin amacı, web kullanıcısının arama deneyimini geliştirmektir. Hummingbird güncellemesi ile, kullanıcıların sınıflandırılmamış amaca göre en alakalı olarak kabul edilen arama sonuçları geldi. Belirli anahtar kelimelere ve resmi cümle yapısına daha az önem vererek, web sitelerindeki içerik (artık her zamankinden daha fazla) yüksek kalitede olması gerekir. Artık beklenen, yüksek kaliteli içeriği üretmek için, içerik yazarları konular hakkında daha kapsamlı bir araştırma yapmalı ve içeriğin kolayca okunabilir, dikkat çekici ve değer verici bir biçimde yazılmalıdır.

 

Kalite Sonuçları Anlamlı SEO‘yla, arama sonuçları sayfaları orijinal sorguyu doğru bir şekilde yanıtlayan yüksek kaliteli içerikle doldurulur (veya en azından böyle olmalı). Bunun gerçekleşmesinin büyük bir kısmı “zengin cevaplar” ın kullanılmasıdır. Bu arama sorgusu cevapları Google tarafından toplanır ve arama sonuçları sayfalarında (SERP’ler) web kullanıcısının bir web sitesine tıklamak zorunda kalmayacağı şekilde görüntülenir İçeriği görmek için URL. Kullanıcı, bir web sitesinin ilgili içeriğinin kısa parçacıkları ile sunulur. Parçacıklar “zengin cevaplar” ın en yaygın görüntülenen şekli olsa da, uygun, ilgili bilgileri sergileyen çizelgeler, tablolar, kaydırıcılar, haritalar ve formlar SERP’lerde de görünebilir.  Daha İyi Kullanıcı Değeri Optimizasyonu Semantik SEO ile amaç, web kullanıcıları için en fazla değeri yaratmak ve gerçek kaygılarını gidermektir. SEO‘lar artık web sitelerinin içeriğini optimize etmeye daha fazla zaman harcamak zorundadır.. Bu, elbette insanların yıllardır konuştuğu bir şeydi, ancak şimdi, bu kullanıcıların sorularını nasıl kullandıklarına (yalnızca kullandıkları anahtar kelimeleri değil) daha fazla düşünmek zorundasınız. Anahtar kelimeler kadar stresli olmadığı için, bir kullanıcının aramasının arkasındaki niyeti belirlemek SEO cular için daha zordur. Bu nedenle SEO cular daha güvenli, daha geniş, daha geniş bir kitleye değer katan harika içerik üretmek zorunadırlar. Artık bildiğiniz gibi semantik SEO anahtar kelimelere daha az önem vermektedir. Anahtar kelime araştırması, belirli anahtar kelimelerin popülerliğini ölçmek için hala önemlidir. Ancak, hedeflemeyi seçtiğiniz anahtar kelimeler artık SEO stratejinizin son noktası değildir.

Web sitelerinin tam eşlemeli anahtar kelimelere ihtiyaç duyduğu zamanlarda  web sitesinin her bir sayfasında belli bir oranda anahtar kelime olması gerekiyordu. Şimdi, ise bu anahtar kelimeler belirli konulara ve tartışmalara odaklanmamıza yardımcı olacak ancak içeriğimiz kullanıcının gerçekte istediği şeylere odaklanacaktır.

 

Daha Esneklik

Tam eşlemeli anahtar kelime öbeklerinden uzaklaşmak, SEO culara içeriklerinde çok daha fazla esneklik sunar. Alternatif ifadeler ve eş anlamlı kelimeleri bir sorgunun arama sonuçları olarak ortaya çıkardığı için, web sitesi içeriği daha yaratıcı, benzersiz, hakiki ve sonuçta yararlı olabilir. İçerik yazarları artık yalnızca belirli anahtar kelimeleri yazmak için içerik oluşturmaya bağlı değildir. SEO ya yeni semantik yaklaşım hem web kullanıcılarını hem de web siteleri için optimize edilmiş yazılar, içerik yazan SEO culara da faydalar sağlar. İkisi içinde, internet tarama deneyiminin tamamını iyileştiren birbirlerine daha yakın bir anlayış getirdi. Web siteniz semantik arama için optimize edilmiş mi?  Google, web kullanıcısının deneyimine daha fazla önem veriyor ve “eski sistem ” SEO yapıyorsanız, web siteniz Google veya web kullanıcıları tarafından pek fazla ilgi görmeyecektir. Bir web sitesini optimize etmek ve birçok Google algoritması hakkında güncel kalmak zaman, sabır ve çaba gerektirir. Aynı zamanda, tüm içeriğinizi birbirine bağlı bir pazarlama stratejisine dönüştürmek için birinci sınıf SEO bilgisi gerekir.

Sonraki Yazı
Önceki Yazı
[Toplam:3    Ortalama:2.7/5]
BU YAZIYI PAYLAŞABİLİRSİNİZ
facebook - Semantik Seo Nedir ?
Facebook
google - Semantik Seo Nedir ?
Google+
pinterest - Semantik Seo Nedir ?
Pinterest
twitter - Semantik Seo Nedir ?
Twitter
linkedin - Semantik Seo Nedir ?
Linkedin
email - Semantik Seo Nedir ?
email