Kavacık Mh. Özgür Cd. No:5 Beykoz / IST
0546 418 77 55

SEO Nedir?

DOĞRU BİLDİĞİNİZE EMİN MİSİNİZ?

Öncelikle klasik tanımı verelim. SEO kelimesi Search Engine Optimization kelimelerinin baş harflerinden oluşmaktadır. Türkçe karşılığı hemen hemen tüm sitelerde Arama Motoru Optimizasyonu olarak geçer

ACABA DOĞRU MU ?

Bunu niye yazdığımı kısa bir anekdotla anlatayım. Müşterimiz bir yerden duymuş toplantı yapmaya gelmiş. Bizden SEO istediğini söyledi. Ona öncelikle SEO Hizmeti verebilmemiz için size SEO hakkında biraz bilgi vermemiz gerektiğini söyledim. Cümleye aynen yukarıdaki tanımlamadaki gibi başladım. Google Yandex vb siteler birer arama motorudur ve SEO da arama motoru optimizasyonu olur dedim. Müşterinin verdiği cevap karşısında dona kaldım.

“Niye arama motoruna optimizasyon yapıyorsunuz benim siteme yapmanız gerekmiyor mu” dedi.

Şimdi biz arama motoru optimizasyonu mu yapıyoruz yoksa arama motoru için mi optimizasyon yapıyoruz. (Aslında ikisi hatalı)

Normalde yaptığımız iş, yönetimini yaptığımız sitelerimizin arama motorları  tarafından daha iyi indekslenmesi  ve daha yukarılarda çıkmasını sağlamaya çalışmaktır. Teknik terim olarak doğru ama anlatıma bozukluk verecek şekilde hatalı.

SEO konvansiyel açıdan tanımlamada Arama Motoru İçin Optimizasyon olmalıdır. Hoş 2018 algoritmaları ve güncellemeleri açısından bu da yanlış bir terim. Ancak geleneksel SEO anlayışı için en olabilecek tanım.

Peki bu tanım da niye yanlış. 2018 in ilk günlerinden beri fırtına gibi değişiklikler ve duyurular oluyor. Yapay Zeka, derin düşünme, UX, Geri dönüşüm, Mobil hızın sıralamaya etkisi, Temmuz 2018 vs, vs. Bu kadar detayın içinde aslında Geleneksel  SEO mantığımızın artık tamamen eskide kaldığını gösteren önemli bir şeyler gizli.

“Geleneksel SEO cular olarak yaptığımız herşey Google için. Makale yazımları, anahtar kelime kullanımları ve bilinen tüm standart detaylar hep GOOGLE’yi mutlu etmek için. Her zaman  ona hoş görünmek ve bir şekilde onu kandırmak için çalışıyoruz.”

Yukarıdaki cümlede çok önemli bir şey eksik. Oda “KULLANICI” nın ta kendisi. Bugüne kadarki SEO anlayışımızda genel olarak trafik almak için kullandığımız çalışmalardan gerçek anlamda UX (Kullanıcı Deneyimleri) e değer vermediğimiz açık. Ancak açıklanan yeni algoritmalarla artık temel hedefin kullanıcı ve kullanıcıyı mutlu etmek olduğu aşikardır. Daha zengin ve doyurucu içerikler, güncellik, güvenirlilik ve sonuçta geri dönüşüm. Farkında olmadan SEO nun 3G (Güncellik, Güvenirlilik, Geri Dönüşüm) kuralını da icat etmiş oldum. Not alayım bunu sonra derinlemesine açıklarım.

Bu kısa bilgiler ışığında SEO nun kısa bir tanımını yapmaya çalışacak olursam deyip 1 sayfa yazı yazacağım. En sade ifadeyle SEO ziyaretçi deneyimi ve geri dönüşümüne yönelik site içi ve site dışı çalışmaların bütünüdür.

Daha da detaylandırırsak “SEO Nasıl Yapılır?” konusuna girmem gerekecek. Bu yazıda geleneksel SEO çalışmalarına ihtiyaç yoktur şeklinde bir ibare olmadığını da belirtmek isterim. SEO konusunda güncel gelişmeleri takip eden arkadaşlar zaten ne demek istediğimi anladılar.

Sonraki Yazı
Önceki Yazı
[Toplam:1    Ortalama:5/5]
BU YAZIYI PAYLAŞABİLİRSİNİZ
facebook - SEO Nedir?
Facebook
google - SEO Nedir?
Google+
pinterest - SEO Nedir?
Pinterest
twitter - SEO Nedir?
Twitter
linkedin - SEO Nedir?
Linkedin
email - SEO Nedir?
email