Kavacık Mh. Özgür Cd. No:5 Beykoz / IST
0546 418 77 55

SEO vs PPC: Uzun Vadeli En İyi Hangisi?

SEO VE PPC KARŞILAŞTIRMASI

Dijital pazarlamaya adım atacak olan şirketlerin akıllarındaki en genel soru! Şirket için SEO yapmak mı daha akıllıca yoksa PPC (Pay Per Click) mi?

Uzun vadede markamız için en iyi dijital pazarlama hangisi?

Bu sorunun cevabı o kadar basit değildir, ancak sormaya değer ölçüde önemli ve anlamlıdır. Konuya hızlı ve kapsamlı şekilde cevap verecek olursak;

Dijital pazarlamada arama ağı pazarlaması, dönüşümleri ve yükselmeyi arttırmak için tıklama başı (PCC) kampanyaları ile desteklenip geliştirilebilecek güçlü bir SEO ile başlayan çok yönlü bir yaklaşımı hak eder.

Bu nedenle, bir web sitesinin SEO çalışması gerçekleştirilecekse, kullanıcı dostu, arama dostu ve teknik açıdan tüm SEO özelliklerini barındıran anahtar unsurların bulunduğu başarı için sağlam bir çalışmanın gerçekleşmesi sağlanmalıdır. SEO için gerekli temeller ve çalışmalar uygulamada yerinde olduktan sonra, markayla veya web sitesi için sınırlı organik erişimin ötesine geçmek için Bazı PCC staratejik kampanyaları ile pazarı güçlendirme çabaları yararlı ve etkili olacaktır. Tek başına bir SEO çalışması siteye yeterli görülebilir mi bilinmez ancak PCC Kampanyaları ile SEO ya uyumlu bir destek sağlanarak daha etkili bir şekilde markanız, web siteniz göz önünde olacaktır.

Şunları hatırlamakta ve bilmekte fayda var;

Birincisi, organik aramanın ücretli aramadan çok, web sitelerine daha fazla trafik çektiği bilinmelidir.

Conductor tarafından 2014 yılında yayınlanan bir araştırmada, organik aramanın tüm site trafiğinin yaklaşık yüzde 64’ünden sorumlu olduğunu gösteriyor; bununla birlikte, ücretli arama yalnızca yüzde 6’lık kısmı oluşturuyor.

Ücretli trafik(PCC), büyük olasılıkla, alıcı kitle altındaki daha nitelikli ziyaretçilerden oluşur ve dönüşüm gerçekleştirme olasılığı daha yüksektir, ancak organik aramalardan üretilen aşırı miktardaki trafik bu tartışmada dikkate alınmalı ve asla göz ardı edilmemelidir.

Ücretli reklamcılığın, bir markanın, ürünün veya hizmetin gerçekleştirmeyi hedeflediği hedeflere ulaşması için hiçbir sır vermese de, organik ve ücretli arama arasındaki trafik açısından hacim farkını göz önüne almak önemlidir.

Ayrıca, özellikle PPC reklamı söz konusu olduğunda, bir markanın web sitesi reklamı yapılan şeydir. Dolayısıyla, web sitesi hem organik hem de ücretli yaklaşımlarda başarılı olması için hedeflerinden etkili olmalıdır.

Web sitesinde kritik unsurlar iyi yapılmazsa veya kötü ise, zayıf açılış sayfaları, 404 sayfaları, kırık bağlantılar gibi engeller nedeniyle fazla performans göstermeyen bir web sitesine aşırı reklam (PCC) vermek pek mantıklı değildir

Pekala, sonuç bir dereceye kadar web sitesinde trafikte ve dönüşümlerde bir artış olur, ancak organik aramadan gelen çok sayıda trafiği yeniden oluşturmak imkansız olur.

PPC reklamcılığından bir miktar kaliteli ve dönüşümlü bir etki görebilmek için web sitesinin açılış sayfalarının canlı, iyi bir tasarım ve içerikle donatılmış olması gerekmektedir. PPC reklamcılığı uzun yıllar boyunca sürdürebilmek için büyük bir bütçeye sahip olunması gerekmektedir.

Bir markanın PPC reklamcılığına yatırım yapmayı bıraktıkça, başarılarının devam etmesi için Word-of-Mouth ilerlemesi ile sosyal medyadan ve organik varlığı ile site trafik çekmeye devam edecektir.

Kısaca toparlamak gerekirse, hem SEO hem PCC ikisi de birlikte olduğu zaman oldukça güçlü bir etkiye sahip olmakta ve sitenize büyük bir değer katmaktadır. Arama pazarlaması, keşif ve araştırmadan satış ve dönüşümlere kadar, arama pazarlaması ve organik arama pazarlamacılığı ödenen bu araçlardan kullanıcı yolculuğunun birçok aşamasına kadar  iki büyük araçtan oluşur. Çalışmalardan verim alınması için  SEO ve PCC birlikte çalışmalıdırlar.

Bunun gibi durumlar için, daha PPC odaklı bir yaklaşıma geçmeden önce yoğun SEO iyileştirmeleri yapmak mantıklı olur.

Herhangi bir yıl boyunca gerçekleşen birçok ve bazen de ağır etkili algoritma güncellemelerine karşı savaşmak için SEO bakımına geri dönüşün izin verildiği durumlar olmalıdır.

Ancak, organik iyileştirmeler ve ücretli bir arama bütçesi için iyi hesaplanmış saatler dengesi, sınırlı bütçeli ve büyük hedeflere sahip bir marka için her zaman en iyi çözüm olacak. Etkili ve planlı bir stratejik pazarlama oluşturulursa markanız için en iyi dönüşümleri hem SEO Hem de PCC den almış olacaksınız.

Tek başına bir şekilde etkili ancak gerekli yan iyileştirmeler ve temel süreç baz alınarak siteniz için gerekli düzenlemeler ile hem SEO, hem de PCC uygulamalarını gerektiği gibi yaparak sitenize trafik çekerek değerinin yükseldiğini ve hedeflediğiniz kitlede etkili olduğu görmüş olacaksınız.

Sonraki Yazı
Önceki Yazı
[Toplam:1    Ortalama:5/5]
BU YAZIYI PAYLAŞABİLİRSİNİZ
facebook - SEO vs PPC: Uzun Vadeli En İyi Hangisi?
Facebook
google - SEO vs PPC: Uzun Vadeli En İyi Hangisi?
Google+
pinterest - SEO vs PPC: Uzun Vadeli En İyi Hangisi?
Pinterest
twitter - SEO vs PPC: Uzun Vadeli En İyi Hangisi?
Twitter
linkedin - SEO vs PPC: Uzun Vadeli En İyi Hangisi?
Linkedin
email - SEO vs PPC: Uzun Vadeli En İyi Hangisi?
email