Kavacık Mh. Özgür Cd. No:5 Beykoz / IST
0546 418 77 55

Site Dışı SEO ( Dış SEO ) Nedir ? Site Dışı SEO Nasıl Yapılır ?

Seo çalışmaların basit anlamada tanımlamaya çalışan bazı SEO uzmanları SEO yu “Site içi SEO” ve “Site Dışı SEO” olarak 2 sınıfa ayırmışlardır. En basit tanımla İç SEO site içi SEO çalışmaları , İç SEO dışında kalan tüm çalışmalar Dış SEO çalışmaları olarak adlandırılmaktadır. Dış SEO siteye verilen bağlantılar (backlinkler), Sosyal Medya Çalışmaları, Search Engine Marketing, Konvasiyonel ve İnteraktif Reklam Çalışmaları, Webinalar ve Konferanslar vb etkinliklerdir. Kısaca site dışı yaptığınız ve sitenize trafik + itibar getirecek tüm çalışmalardır.

Sanıldığının aksine sadece backlinkleri içermez onları da kapsar. Dış SEO yu sadece backlinlere bağlamak ya da dış seo SEO nun en önemli kısmıdır. Hatta %70 oranında SEO açısından önemlidir lafları paranızı kolay yoldan almaya çalışan bir düşüncenin eseridir.

Zira internette biraz çevresi olup önemli sitelerden backlink satın alabilen firmalar sizlere backlinkler sayesinde üst sıralara çıkma ihtimalinizin çok yükseleceğinden bahsedebilirler. Bu para ile işin kolayına kaçmak ve 2018 itibariyle neredeyse ağır bir ders konusu olabilecek yeni algoritmalara ayak uydurmaktan daha basittir. Ve etkisi geçici olur.

Sitenin temeli kendisidir. SEO kurallarına uygun yeni algoritmalara göre mobil uyumluluğu ve hızı yükseltilmiş. Gerçekten özenilerek ve araştırılarak yazılmış içerikler, özgün resimler vb etmenlerle güçlendirilmiş bir siteniz varsa backlinkler trafik açısından işe yarayabilir. Ama SEO yapayım para kazanayım mantığı ile yapılmış bir Site İçi SEO kolayca listelerden kaybolabilir.

Dış SEO gerçekte Site İçi SEO yu destekleyen bir unsurdur. SEO nun ana hedefi değildir. Dış SEO yapılmadan, bir site, kaliteli içerikle ve düzgün bir optimizasyonla ilk sayfaya gelebilir.

Mutlaka önemli sitelerden link almak ziyaretçi çekmek açısından güzeldir. Sosyal Medya Çalışmaları, Arama Motoru ve Sosyal Medya Reklamları Önemlidir. Webinarlar da büyük bir kitleyi organik olarak sitenize yönlendirilir. Yukarıda bahsettiğimiz hemen hemen tüm reklam çalışmaları SEO açısından önemlidir. Ama dikkat edin HEP ARAMA MOTORU üzerine oynuyoruz. Tanıtım yazılarını, makaleleri bile arama motoru için yazıyoruz. Yeni algoritmalarla SEO nun temeli bu değildir.

Ziyaretçinin sitenize tıklaması Google AI açısından değerini yitirmiş durumda. Yeni Akıllı Beyin Dwell Time, FCP, Offline SEO gibi değerlere de büyük önem veriyor.

Geleneksel SEO nun aksine devir Holistik SEO devridir. Hedef Arama motorları değil kullanıcılar olmalıdır. Ziyaretçi sitenizde girdiği ilk 6 saniye de kararını veriyor. O ziyaretçiyi elde tutup merakını uyandırmalı, başka sayfaları gezmesini sağlamalı ve site içinde geçirdiği süreyi uzatmayı başarmalısınız. Ziyaretçi o kadar memnun kalmalı ki mutlaka geri dönüş için bir sebebi olsun.

Size Site Dışı SEO ile ilgili dofollow link alın, no follow link işe yaramaz uzak durun, spam sitelerden link almayın, puanınıza zarar verir vs klasik şeylerden bahsetmek yerine asıl dikkat etmeniz gereken noktalara vurgu yaptım. Size SEO nun geleceğinden bahsettim. Yavaş yavaş kaybolan geniş backlinlere sahip siteleri görmeye başladıkça ne dediğimi anlayacağınızı umuyorum.

Sonraki Yazı
Önceki Yazı
[Toplam:3    Ortalama:5/5]
BU YAZIYI PAYLAŞABİLİRSİNİZ
facebook - Site Dışı SEO ( Dış SEO ) Nedir ? Site Dışı SEO Nasıl Yapılır ?
Facebook
google - Site Dışı SEO ( Dış SEO ) Nedir ? Site Dışı SEO Nasıl Yapılır ?
Google+
pinterest - Site Dışı SEO ( Dış SEO ) Nedir ? Site Dışı SEO Nasıl Yapılır ?
Pinterest
twitter - Site Dışı SEO ( Dış SEO ) Nedir ? Site Dışı SEO Nasıl Yapılır ?
Twitter
linkedin - Site Dışı SEO ( Dış SEO ) Nedir ? Site Dışı SEO Nasıl Yapılır ?
Linkedin
email - Site Dışı SEO ( Dış SEO ) Nedir ? Site Dışı SEO Nasıl Yapılır ?
email