Kavacık Mh. Özgür Cd. No:5 Beykoz / IST
0546 418 77 55

SMO Nedir ?

SMO Nedir ? Belirleyici Özellikleri Nelerdir

SMO İngilizce Social Media Optimization kelimelerinin baş harflerinden oluşur.  Nasıl ki SEO (Search Engine Optimization) arama motoru (Google, yandex, bing vs) optimizasyonu için çaba gösteriyorsa. SMO da sosyal medya hesaplarının optimizasyonu, paylaşılabilir verimli ve geri dönüşüme yönelik içerikler üretme faaliyetidir.

Geniş anlamda konuşan sosyal medya optimizasyonu, iki temel adımdan oluşur: paylaşılabilir içeriğin oluşturulması ve kullanıcıların pratikte paylaşmasını kolaylaştırmak için sosyal paylaşım araçlarının eklenmesi. Bununla birlikte, SMO çok daha fazla ilgilidir. Başarılı siteler, bir içerik başlığının, bir o içeriği görüntülemenin ana anahtarı olduğu fark etmişlerdir. Bundan sonra, ilk paragrafın gücü, bu kullanıcılar tarafından okunan miktarı etkiler. Bununla birlikte, bir kullanıcıya bir içerik paylaşma fikri, parçanın kalitesine bağlıdır. Dikkat çekici başlıkları kullanmak ve ilginç bilgiler eşliğinde doğru çaba sarf etmek, sosyal medya optimizasyonunun zorluklarından biridir.

SMO yu SEO dan farklı kılan temel şeylerden biri de budur.  SEO daki gibi içeriği  okutturmayı ya da siteye girişi – sitede kalış sürelerini arttırmayı hedeflemiyoruz.  Biz insanların bu içerikleri gönüllü olarak başkaları ile paylaşmasını da sağlamaya çalışıyoruz.

Bir takım haber sitelerinin yaptığı gibi “son dakika” vb şeklinde ilginç bir başlık atıp bir şekilde kandırarak içeriği görüntülemeye teşvik edebilirsiniz. Ancak SMO da bu yeterli değildir. SMO da bir insanların gerçekten düzgün ve ilginç içeriklere ulaşıp onları paylaşacak değerde bulmasına teşvik etmeliyiz. Gerçekten zor iştir. Sosyal medya da fotoğraf, grafik ve videolar da çok önemlidir. Gerçek bir SMO mutlaka özgün içerik oluşturmak zorundadır. Paylaşımlarını grafik çalışmalarla süslemelidir.

Burada bahsettiğimiz Şirketler bazında yapılan SMO çalışmalarıdır. Kedi köpek videosu paylaşarak takipçi kapma yarışı yapmak değildir. Bahsedilen ;

  • Hazırlık
  • Araştırma (yabancı kaynaklılar da dahil olmak üzere)
  • Strateji ve Hedef Planlaması
  • Grafiksel ve Medya Çalışmaları
  • Paylaşım
  • Geri Dönüşümlerin İzlenmesi
  • Analiz

gibi planla bir çalışmadır. Şirketler için SMO kapsamlı bir süreci gerektiren bir kampanyadır. Yazılarımızda sıklıkla belirttiğimiz gibi SMO tıpkı SEO da olduğu gibi sadece dijital bir çalışma değildir. PR çalışmaları,  gerçekten değer oluşturmak ve insanlığa yararlı olmakla da ilgili bir süreçtir. Sadece insanların paylaşmasına odaklanmak değil, insanların siz SMO yapmasanız da sizi bir şekilde olumlu yönde paylaşmasını sağlamaya yönelik de yapılan bir çalışma olmalıdır.

Sonraki Yazı
Önceki Yazı
[Toplam:1    Ortalama:5/5]