Kavacık Mh. Özgür Cd. No:5 Beykoz / IST
0546 418 77 55

Uluslararası SEO İçin Domain Stratejisi Ne Olmalıdır?

Uluslararası Alan Adlarının SEO ya Etkisi

İşletmenizin farklı ülkelerdeki müşterilere yayılmasını sağlamak için web sitenizin kurulumunu ve bulunduğunuz içeriğin güncellenip geliştirilmesi gerekiyor

Bu işlemin ilk adımı alan adı stratejisidir.

Cevaplanması gereken soru şudur; Uluslararası piyasade Yerel ülke pazarları hedeflerken hangi domaini kullanırsanız  sitenizin performansına daha iyi etki edebilir.

Bu tercihi yaparken domain yapınız için 3 seçenek vardır:

1-Ülke kodu üst düzey domainler (ccTLD’ler)
2-Alt klasörler veya alt dizinler
3- Subdomain

Bunların her biri için artı ve eksiler vardır. Bu yazıda, bu 3 seçeneğin yararlarını ve dezavantajlarını inceleyeceğim

Ülke kodlu üst düzey domainler (ccTLD’ler)

ccTLD’ler (veya Ülke Kodu üst düzey alan adları) bir ülkeye özeldir: Türkiye için .tr veya Fransa için .fr.

CcTLD’lerin Artıları

  • Hedef aldığınız ülkeyle otomatik olarak ilişkilendirilir (Türkiye’ye .tr).
  • Bu sitenin kendileri için tasarlandığını ziyaretçilerine bildirir.
  • Arama sonuçlarında açıkça görüleceği üzere, site belirli bir ülkeyi hedef almaktadır.
  • Birçok ülkede, müşteriler yerel olarak bir web sitesini tercih ederler.
  • Bazı pazarlarda (Örneğin Türkiye’de) yerel ccTLDler sıralamada daha iyi performans gösterirler.

CcTLD’lerin Eksileri

  • Alan adı kayıt maliyetlerinin artması (32 ülkeyi hedefliyorsanız 32 ccTLD’ye ihtiyacınız var demektir).
  • Yeni bir pazara girdiğinizde alan adı geçmişi veya bağlantıları olmayan sıfırdan başlayacaksınız.
  • Dillere özgü web sitelerini kolayca kuramazsınız – bu nedenle bir .de alanındaki bir Almanca web sitesi, Almanca konuşan bir İsviçre sitesi veya Avusturya’da müşterilere de hizmet verebilecek bir web sitesi gibi görünecektir..
  • Tüm sayfalarda bir dil seçimi kutusu varsa, web siteniz üzerinde birçok harici bağlantı olacaktır.
  • Tek bir sitede SEO çalışması tüm sitelere fayda sağlamaz, çünkü hepsi ayrı web siteleridir.

Alt klasörler veya alt dizinler

Belirli diller veya ülkeler için alt klasörler (alt dizinler olarak da bilinir) herhangi bir etki alanına (www.alanadiniz.com/tr) eklenebilir, ancak bunun etkili bir şekilde çalışması için site gibi bir üst düzey etki alanında olması gerekir.

Alt klasörler için artıları

  • SEO bir domain olduğu gibi domainin bir bölümünde gerçekleştirilen tüm ülke klasörleri yararlanacaktır.
  • Ayrıca orijinal web sitenizin mevcut güncelliği size avantaj sağlar, bu nedenle yeni bir pazara girdiğinizde yani yeni bir ülke sayfası açtığınızda sıfırdan başlamazsınız.
  • Ülkeler arası bağlantılar, dış bağlantılar değil, iç bağlantı olarak görülüyor ve bu, backlink profilinize çoğunlukla kendi sitenizden değil, diğer insanların sitelerinden gelen bağlantılardan oluştuğu için yardımcı olur.
  • Ek alan adı barındırma maliyeti yok.

Alt klasörlerin Eksileri

  • Arama sonuçlarında, ülke alt klasörünün o ülkedeki kullanıcılar için özel olduğu açık değildir (/ de / yalnızca Alman kullanıcılarına yönelik bir sayfa yerine Alman ürünlerinizle ilgili bir sayfa olabilir).
  • Hedef ülkeye yapılan aramada otomatik ilişkilendirme yoktur.
  • CMS’nizdeki otomatik optimizasyon ayarlarına dikkat etmeniz gerekir. – en son istediğiniz şey, İtalyan pazarının çevirdiği güzel web sitenizin, her sayfada İngilizce olan varsayılan bir başlık etiketi ve meta açıklaması olmasıdır.

Subdomainler

Subdomainler ülke içeriğini alan adının başına ekler (tr.alaniniz.com). Bazı CMS araçları bu davranışı varsayılan olarak yapar, bu nedenle birçok uluslararası web sitesi için popüler bir tekniktir.

Yine, bu çözüm yalnızca üst web sitesi bir .com alan adı olduğunda çalışır.

[Toplam:2    Ortalama:5/5]
Sonraki Yazı
Önceki Yazı
BU YAZIYI PAYLAŞABİLİRSİNİZ
facebook - Uluslararası SEO İçin Domain Stratejisi Ne Olmalıdır?
Facebook
google - Uluslararası SEO İçin Domain Stratejisi Ne Olmalıdır?
Google+
pinterest - Uluslararası SEO İçin Domain Stratejisi Ne Olmalıdır?
Pinterest
twitter - Uluslararası SEO İçin Domain Stratejisi Ne Olmalıdır?
Twitter
linkedin - Uluslararası SEO İçin Domain Stratejisi Ne Olmalıdır?
Linkedin
email - Uluslararası SEO İçin Domain Stratejisi Ne Olmalıdır?
email